6 Şubat 2023’te Türkiye’yi derinden sarsan Kahramanmaraş merkezli depremlerin üçüncü yıl dönümü, dualarla anıldı. AFAD tarafından akredite edilen arama kurtarma ekiplerine arma teslim töreni, Vali İlhami Aktaş’ın katılımıyla gerçekleşti.
ANMA TÖRENİ VE KATILIMCILAR
Antikkapı’da düzenlenen programa; Vali İlhami Aktaş, Deniz Eğitim-Öğretim ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Selçuk Akarı, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın ve birçok önemli isim katıldı. Depremlerde hayatını kaybedenler için saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan tören, Kur’an-ı Kerim Tilaveti ve deprem sonrası çalışmaları konu alan bir video gösterimi ile devam etti.
BAŞKAN BÜYÜKAKIN’IN KONUŞMASI
Başkan Büyükakın, konuşmasında depremlerde yaşamını yitirenleri rahmetle anarak, “6 Şubat depremleri, 11 ili etkileyen bir afetti. Bu büyüklükteki afetler dünya genelinde nadiren yaşanır. Türkiye’de bu ölçekteki bir afete rağmen kalıcı konutların kısa sürede inşa edilmesi dikkat çekici bir başarı” dedi.
GÖNÜLLÜ EKİPLERİN ROLÜ
Büyükakın, gönüllü ekiplerin sahadaki varlığının can kayıplarının azaltılmasında ve enkazın hızlı kaldırılmasında belirleyici rol oynadığını ifade etti. “Gönüllü ekiplerin oluşturduğu güçlü sosyal ağ, bölgenin hızlı toparlanmasında kritik rol oynadı” dedi.
KENTSEL DÖNÜŞÜM VE AFET HAZIRLIĞI
Kentsel dönüşümün önemine değinen Büyükakın, “Afet öncesi hazırlık bilincinin yaygınlaştırılmasında gönüllü ekipler önemli bir rol üstlenebilir” dedi. Program sonunda arama kurtarma ekiplerine armalar takdim edildi.


